Visitors - Bless my Tail! Welcome to Fiver's Honeycomb!

This place is dedicated to Watership Down and its fans worldwide.

Here you can discuss all WD-related media, including both books, the movie and both TV series.

What? You are not registered yet?

Author Topic: Writing event #1: Halloween  (Read 2091 times)

Offline Acacia Heartstrings

• Fiver
    • Show only replies by Acacia Heartstrings
    • View Profile
    • DeviantArt
  • Favorite WD media: N/A
  • I speak:
Re: Writing event #1: Halloween
« Reply #15 on: November 06, 2018, 10:11:17 PM »
I finished the Halloween fanfic for Watership Down. It is very simple and is made in inspiration principally by the drawing made by the user Hazel.
Unfortunately it is in Spanish, so you will have to use Google translator.
The main characters are: Fiver, Silverweed and death (of humans LOL).
There they are.

Spoiler: ShowHide
  En alguna parte de Inglaterra.

— Silverweed, no entiendo porque tengo que vestir de esta manera o porque tengo que acompañarte  ¿Porque me elegiste a mí para venir a esto?
— Son demasiadas preguntas Fiver, simplemente deberías disfrutar del viaje.
— Esto es inusual…

Anteriormente, Fiver se encontraba en Watership Down a lado de su hermano Hazel como siempre dándole de su compañía en el Flyra. Al pendiente al mismo tiempo de alguna situación inesperada de peligro, guerra o de algún enemigo, de acuerdo a sus instintos de supervivencia. Pero se trataba de un día tranquilo.
Es en ese momento que aparece Silverweed, el cual pide hablar a solas con él. Desde hace días trata de convencerlo para que venga con él a una actividad importante que no cualquiera puede hacer. Fiver en todo momento se niega, no era algo que le interesaba. Mejor que invitara a otro conejo. Pero no se podía invitar a cualquier otro conejo. Al final logra convencerlo, aunque le costó mucho trabajo…

Ahora Fiver se encuentra disfrazado de una especie de brujo: con capa y sombrero negro.  Lo cual es muy extraño para él o cualquier conejo. Silverweed tiene una pequeña vestimenta azul de adivino, con un turbante en la cabeza. Ambos se encuentran viajando en una pequeña carreta, que es jalada por un ser misterioso que viste todo de negro, hasta la cabeza. En su mano derecha sostiene un arma muy larga: Una guadaña. A sus alrededores se puede notar que hay muchos espacios abiertos de terreno natural, pero se dirigían a un pueblo o una especie de vecindario.

Tiempo presente.

— Como te había dicho anteriormente… —comienza a explicar Silverweed—. Este ser es la “muerte” en persona o “Green reaper”, tiene muchos nombres. Es como el conejo negro de Inle, pero se encarga de los humanos para llevarse sus almas al otro mundo. Ósea que también es un recolector. Pero esta noche se tomó unas horas de descanso para ir a recolectar otras cosas, en un evento al que llaman: Hallowen. Para él es divertido visitar a seres vivos en esta época y pasar desapercibido con otros humanos que se disfrazan de criaturas extrañas. ¿Entiendes?
— La verdad es que apenas comprendo lo que me estas explicando… —habla Fiver avergonzando, mirando sus vestimentas—. Todo esto es muy raro e inusual. Te estoy siguiendo porque me habías dicho que sería un juego y hasta ahora no me estoy divirtiendo. ¿Por qué no elegiste a otro conejo? Hawkbit o Dandelion habrían sido mejor opción.
— Porque somos conejos especiales, es más fácil pedirnos las cosas a nosotros. Y creo que les agradamos.
— ¿A quiénes? ¿A él?

Fiver observa al sujeto de vestimentas negras jalando la carreta, quien voltea para verle. El pobre conejito no puede evitar ponerse nervioso.
Rato más tarde, llegan al vecindario y se dirigen a la primera casa tocando a la puerta. Una adolecente, una chica bonita de unos 14 años les abre la puerta. Presenciando al hombre de negro y los dos conejitos disfrazados. Ella se pone bastante feliz al verlos, por lo que atrapa a Fiver y le da un fuerte abrazo.

— ¡Qué bonito eres!  —exclama la jovencita—. ¡Eres un conejito entrenado bien educado!
— ¡HAAAAAAA! ¡Ayúdame Silverweed, me quiere raptar!
— No te preocupes Fiver, solo te está dando cariño.
— Señor, tiene muy lindas mascotas. Me sorprende que le acompañen a pedir dulces en esta época, con tantos niños fuera.
— Gracias joven señorita  ¿Y mis dulces? —pregunta la muerte.
— ¡Aquí tiene!

La adolecente libera a Fiver en el suelo, para luego agarrar un tason con dulces. Le regala dos puños de caramelos, para luego despedirse dulcemente de ellos. A los conejitos les llena de besos antes de irse a la siguiente casa.

— ¡Silverweed! ¿Me trajiste aquí solo para recoger dulces? Eso fue algo aterrador, pensé que esa niña me haría algo malo…
— ¡HAHAHAHAHA! No debes preocuparte de nada Fiver, ellos piensan que somos mascotas de la muerte.  Y la muerte solo quiere dulces, por eso quiere nuestra compañía. En recompensa no otorgara parte de este botín.
— No creo que en Watership Down les guste mucho estas cosas… ¿Podemos irnos a casa a hora?
— ¡Claro que no, apenas empezamos!
— No entiendo cómo puedes estar acostumbrado a interactuar con humanos…

Fiver se veía algo afligido, mientras Silverweed lo consolaba con un cariñoso abrazo y lamidas en su cabeza, para que se tranquilice. La siguiente casa que visitan, los atiende una persona bastante intimidante: Un sujeto muy fuerte, con pinta de soldado con casi 2 metros de altura. Les observaba con frialdad a los 3. Volviendo el ambiente bastante tenso, por casi un minuto, mientras esperaban. Fiver era quien estaba más nervioso delante de la puerta, ante ese sujeto tan imponente: Como si estuviera frente al  temible general Woundwort o Vervain u otro capitán de Efrafa.
Entonces el enorme soldado se inclina para ver a los conejitos y observarlos más de cerca. Fiver era el mas nervioso, sobre todo tratándose de un humano que podría comérselos. A pesar de que tiene la habilidad para sentir el peligro, y no lo había, no podía evitarlo.  De repente el sujeto lo atrapa, para darle un tierno abrazo y llenarlo de caricias.

— ¡HAAAAAAAA!!Ayúdame Silverweed, me atrapo! ¡Me quiere comer!
— No te preocupes Fiver, el solo piensa que eres lindo. No es lo que parece.
— ¡Pero qué bonito conejito! —Exclama el soldado mimando a fiver en sus manos—. Yo tenía uno muy parecido cuando era joven. Siempre lo dejaba correr en casa. Por cierto tienen bonitos disfraces caballero.
— Gracias ¿Y mis dulces? —pregunta la muerte.
— Por supuesto, aquí tiene.

El gran señor trae su casco militar lleno de golosinas, y las vacía dentro de la bolsa de la muerte. Entonces se retiran los 3 a la siguiente casa. El soldado les desea buena suerte y una buena noche, exclamando los lindos que son sus mascotas.

—Eso fue aterrador Silverweed ¿Y tenemos que hacer esto toda la noche? Qué tal si un humano, nos come.
— No te preocupes Fiver, solo estamos aquí para ayudarle a la muerte a conseguir los dulces que tanto le gusta. Los humanos piensan que somos bonitos, eso lo hace fácil. Estaremos bien, en tanto la muerte nos cuide.
— En tanto la muerte nos cuide… Eso no suena muy alentador… ¿Alguna vez te conté que logre salvar a mi hermano Hazel, de las garras del conejo negro de Inle? Fue cuando le dispararon y…
— Después me cuentas, llegamos a la siguiente casa.
—Ho…

La siguiente casa los atienden una banda de música de Rock pesado de unas 7 personas: 5 muchachos y 2 chicas. Que dejan de tocar sus instrumentos, en cuanto ven a los lindos conejitos. Mimando tanto a Silverweed como Fiver, pero mucho más a este.

— Pero ¿Por qué no dejan de manosearme?  No es agradable Silverweed y además huelen a los palitos de humo que meten en sus bocas, es feo.
— Es que eres lindo, deberías aprovechar más seguido esa cualidad.
— Preferiría que no… ¡Oye, no me agarres la cola!
— ¡Señor, tiene hermosas mascotas! —habla el guitarrista—. Mi pequeña hermanita, tiene conejitos tan bonitos como ellos.
— Son unos angelitos —dice la novia de este.
— gracias ¿Y mis dulces?
— No tenemos dulces — contesta el baterista—. Pero a cambio le regalare un cereal de frutas sin abrir. Por alegrarnos la noche con tan bellas mascotas.
— Bien.

La muerte recibe el cereal de frutas de la banda de Rock y frutas reales. Tras esto se despiden  y se dirigen a la siguiente casa. En donde se encuentra una fiesta privada de mujeres vestidas con trajes sensuales de conejitas, como los de la mansión Playboy. En cuanto observan a las mascotas de la muerte, se vuelven prácticamente locas por ellos, mimándolos, abrazándolos, llenándoles de besos, etc. Al que más agarraban es a Fiver.

— ¡Silverweed esto es vergonzoso, no dejan de tocarme en todos lados! ¿Y porque se disfrazan de conejitas?
—  Porque piensan que eres adorable Fiver —explica, mientras acarician su cabeza—. Y como ya te dije, esta es una celebración donde los humanos se disfrazan como gusten. Incluso de conejos, como nosotros.
— Los humanos son muy extraños —una hermosa chica le llena de besos el rostro—… Ya pueden bajarme…
— Son las mascotas más lindas del mundo señor —dice una de las mujeres al dueño—, que buena idea de sacarlos a pasear en esta celebración de Hallowen.
— ¡Y que bonitos disfraces tienen, son tan adorables!
— gracias ¿Y mis dulces? —pregunta la muerte.
— Por supuesto, pero solo tenemos pan dulce. Le daremos eso.
— Bien.

— ¡Que les vayan bien lindos conejitos! ¡Los queremos!

Se despide la casa llena de mujeres disfrazadas de conejitas sensuales. El cuerpo entero de fiver estaba lleno de lápiz labial que marcaba los besos, fue al que más mimaron. Pero se mostraba molesto, porque la gente no dejaba de mimarlo en todas las casas del vecindario que visitaron, mientras Silverweed le decía que no se preocupara y lo consolaba con lamidas en la cabeza. Lo único malo era el sabor del lápiz labial. Finalmente visitar la última casa que está llena de brujas, fantasmas, robots, científicos locos, lobos, vampiros y toda clase de entes sobrenaturales. Todos ellos se encuentran bailando, incluso la muerte con una chica diablo.
Fiver observaba el lugar de lo mas nervioso.

— Oye Silverweed ¿Son realmente seres humanos o están disfrazados?
— Sabes… No tengo la menor idea.
— Ha… ¡HAAAAA!

Una mujer murciélago agarra a Fiver, mostrando sus afilados colmillos al pobre pequeño para de inmediato … llenarlo de besos y caricias; de nuevo empezaba esto. Silverweed tampoco se salvó, porque lo tenían mimando unas hermosas doncellas. Al parecer fueron los consentidos del evento. La noche y la fiesta transcurren con normalidad y diversión, hasta las 2 de la mañana.

Lleno de dulces y tras divertirse la muerte, deja a sus conejos invitados a sus hogares en Watership Down. Les dice que los volverá a invitar en otra ocasión dejándoles una gran cantidad de verduras y frutas como premio por sus servicios. Luego desaparece. A fiver le pareció todo esto una locura extraña, todo por hacerle el favor a un amigo. De repente Silverweed besa sus labios sin razón aparente y luego le mira feliz.

— Me alegro que me acompañaras Fiver, fue una noche divertida. Luego te invitare de nuevo a algo más. Sin duda eres el conejo mas adorable de todos nosotros, por eso te quiero ¡Nos vemos pronto!
— Oye espera, que fue todo eso de…

Pero el conejo gris plateado se retira a dormir. Dejando al pequeñito conejito solo, abochornado y confundido. No sabía cómo interpretar esta última acción de su amigo, que siempre lo trata con exceso de cariño.
A la mañana siguiente los conejos de Watership Down, observan el enorme botín  de vegetales y frutas, por lo que empiezan a comer. El resto de los alimentos los almacenarían. Hazel se encuentra con su hermano menor, para hablar con él.

— ¿Cómo te fue con Silverweed en la noche Fiver? ¿Algo interesante?
— Es difícil de explicar… Pero en resumen a los humanos les gustan los dulces y los conejos.  :V

Fin  LOL

I love Watership Down!

Everything is fine =) (?)

Offline Chipster-roo

• Growing Tree
  • Council of Chiefs
  • Fiver
    • Show only replies by Chipster-roo
    • View Profile
    • http://www.fanfiction.net/u/6400714/Chipster-roo
  • Favorite WD media: The book
  • FHC contest winner:
  • I speak:
« Reply #16 on: November 09, 2018, 07:51:31 PM »
Rough English translation of Acacia's entry: ShowHide

Somewhere in England.

- Silverweed, I do not understand why I have to dress like this, or why I have to accompany you. Why did you choose me to come to this?
- You ask too many questions. Fiver, you should simply enjoy the trip.
- This is unusual ...

Previously, Fiver was in Watership Down next to his brother Hazel as always giving him his company in the flayrah.  Pending at the same time of some unexpected situation of danger, war or of an enemy, according to their survival instincts. But it was a quiet day.

It is at that moment that Silverweed appears, and asks to speak with him alone. For days, Sliverweed tried to convince him to come with him on an important activity that not everyone can do.  Fiver refused at all times, it was not something that interested him, it was better to invite another rabbit. But you could not invite any other rabbit.  In the end he manages to convince him, although it took a lot of work.

Now Fiver is disguised as a kind of sorcerer, with a black hat and cape, which is very strange for him or any rabbit. Silverweed has a small blue fortune-teller dress, with a turban on his head. Both are traveling in a small cart, which is pulled by a mysterious being who wears everything in black, up to the head. In his right hand he holds a very long weapon: a scythe. To its surroundings it is possible to be noticed that there are many open spaces of natural ground, but they were directed to a town or a species of neighborhood.

Present time.

- As I had told you before ... - Silverweed begins to explain- this being is "death" in person or "Grim Reaper", it has many names. It's like Inlé's black rabbit, but it takes care of humans to take their souls to the other world. It is also a collector of bones. But tonight he took a few hours of rest to go and collect other things, in an event they call: Halloween. For him it is fun to visit living beings in this time and go unnoticed with other humans who disguise themselves as strange creatures. You understand?
- The truth is that I barely understand what you are explaining to me ... -Fiver speaks embarrassingly, looking at his clothes-. All this is very rare and unusual. I'm following you because you told me it would be a game, but so far I'm not having fun. Why did not you choose another rabbit? Hawkbit or Dandelion would have been better options.
- Because we are special rabbits, it is easier to ask things of us. And I think we like them.
- To whom? To the?

Fiver watches the black-robed guy pulling the cart, who turns to see him. The poor bunny can not help but get nervous.
Later, they arrive in the neighborhood and go to the first house by knocking on the door. A teenager, a pretty girl about 14 years old opens the door. Witnessing the man in black and the two bunnies in disguise. She gets quite happy to see them, so she catches Fiver and gives him a big hug.

- How beautiful you are! exclaims the young girl. You're a well-educated trained bunny!
- HAAAAAAA! Help me Silverweed, she wants to kidnap me!
- Do not worry, Fiver, she's just giving you love.
- Sir, you have very nice pets. I am surprised that they accompany you to ask for sweets at this time, with so many children out.
- Thank you, young lady. And my sweets? - asks death.
- Here you go!

The teen frees Fiver on the floor, then grab a tason with candy. He gives her two fists of candy, and then sweetly says goodbye to them. The bunnies are filled with kisses before going to the next house.

- Silverweed! Did you bring me here just to pick up candy? That was scary, I thought that girl would do something bad to me ...
- HAHAHAHAHA! You do not have to worry about anything Fiver, they think we're the pets of death. And death just wants candy, that's why he wants our company. In reward, he will grant part of this loot.
- I do not think Watership Down really likes these things ... Can we go home on time?
- Of course not, we just started!
- I do not understand how you can be used to interact with humans ...

Fiver looked somewhat distressed, while Silverweed comforted him with an affectionate hug and licked his head, so that he would calm down. The next house they visited was attended by a very intimidating person: a very strong guy, looking like a soldier with almost 2 meters of height.  He watched the three coldly.  The atmosphere was quite tense, for almost a minute, while they waited. Fiver was the one who was the most nervous in front of the door, before that imposing subject, as if he were facing the fearsome General Woundwort, or Vervain, or another captain of Efrafa.

Then the huge soldier leans over to see the bunnies and observe them more closely. Fiver was the most nervous, especially when dealing with a human who could eat them. Even though he has the ability to feel danger, and there was not, he could not help it. Suddenly the subject catches him, to give him a tender hug and fill him with caresses.

- HAAAAAAAA !! Help me Silverweed, I get caught! He wants to eat me!
- Do not worry, Fiver, he just thinks you're cute. It's not what it seems.
- What a nice bunny! the soldier exclaims, pawing Fiver in his hands. I had a very similar one when I was young. I always let him run at home. By the way they have nice costumes gentleman.
- Thank you. And my sweets? - asks death.
- Of course, here it is.

The great lord brings his military helmet full of goodies, and empties them into Death's bag.  Then the 3 moved on to the next house. The soldier wished them good luck and a good night, exclaiming how cute their pets are.

-That was scary Silverweed And we have to do this all night? What if a human eat us?
- Do not worry, Fiver, we're just here to help you get the candy you love so much. Humans think we're pretty, that makes it easy. We'll be fine, as long as death takes care of us.
- As long as death takes care of us ... That does not sound very encouraging ... Did I ever tell you I saved my brother Hazel from the clutches of the Black Rabbit of Inlé? It was when he was shot and ...
- After you tell me, we get to the next house.
-Ho ...

The next house is served by a heavy rock music band of about 7 people: 5 boys and 2 girls. They stopped playing their instruments, as soon as they saw the cute bunnies. Pampering both Silverweed and Fiver, but much more to this.

- But why don't they stop fingering me? It is not nice, Silverweed and I smell smoking sticks they put in their mouths, it stinks.
- It's that you're cute, you should take that quality more often.
- I'd rather not ... Hey, do not hold my tail!
- Sir, he has beautiful pets! says the guitarist. My little sister has bunnies as pretty as them.
- They are little angels, says his girlfriend.
- Thank you And my candy?
- We do not have candy, the drummer answers.  But in return I will give you an unopened fruit cereal. For cheering up the night with such beautiful pets.
- All right.

Death receives the fruit cereal from the Rock band, and real fruits. After this they say goodbye and go to the next house, where there is a private party of women dressed in sensual costumes of bunnies, like those of the Playboy mansion. As soon as they observe the mascots of death, they become practically crazy about them, pampering them, hugging them, filling them with kisses, etc. The one they grabbed the most is Fiver.

- Silverweed, this is embarrassing, they do not stop touching me everywhere! And why do they disguise themselves as bunnies?
- Because they think you're adorable Fiver, Silverweed explains, while his head is being caressed. And as I already told you, this is a celebration where humans disguise themselves as they like. Even rabbits, like us.
- Humans are very strange-a beautiful girl kisses his face with kisses- ... You can come down now ...
- They are the most beautiful pets in the world sir, says one of the women to the owner, what a good idea to take them out for a walk in this Hallowen celebration.
- And what beautiful costumes they have, they're so adorable!
- Thank you And my candy? asks death.
- Of course, but we only have sweet bread. We will give you that.
- All right.
- Good night bunnies! We want them!

The house is dismissed full of women disguised as sensual bunnies. The whole body of Fiver was full of lipstick that marked the kisses, it was the one they spoiled the most. But he was annoyed, because people did not stop pampering him in all the houses of the neighborhood they visited, while Silverweed told him not to worry and consoled him with licks in the head. The only bad thing was the taste of lipstick. Finally they visit the last house that is full of witches, ghosts, robots, mad scientists, wolves, vampires and all kinds of supernatural entities. All of them are dancing, even Death with a devil girl.  Fiver watched the place nervously.

- Hey Silverweed Are they really human beings or are they disguised?
- You know ... I have no idea.
- Ha ... HAAAAA!

A bat woman grabs Fiver, showing her sharp fangs to the poor little boy to immediately ... fill him with kisses and caresses; again this started. Silverweed was not saved either, because some beautiful maidens pampered him.  Apparently they were the spoiled ones of the event. The night and the party take place normally and fun, until 2 in the morning.

Full of sweets and after having fun, Death leaves his rabbit guests at their homes at Watership Down. He tells them that he will invite them again on another occasion, leaving them a large amount of vegetables and fruits as a reward for their services. Then he disappears. To Fiver all this seemed a strange madness, all for doing the favor to a friend. Suddenly Silverweed kisses his lips for no apparent reason and then looks at him happily.

- I'm glad you were with me. It was a fun night. Then I will invite you back to something else. No doubt you are the most adorable rabbit of all of us, that's why I love you. See you soon!
- Hey wait, what was all this about ...

But the silver gray rabbit retires to sleep, leaving the little bunny alone, embarrassed and confused. He did not know how to interpret this last action of his friend, who always treats him with an excess of affection.
The next morning the rabbits of Watership Down, observe the enormous booty of vegetables and fruits, so they begin to eat. The rest of the food would be stored for the winter. Hazel meets his younger brother, to talk to him.

- How was it with Silverweed on the night Fiver? Something interesting?
- It's hard to explain ... But in summary humans like sweets and rabbits. : V

End LOL

@Acacia Heartstrings that was hilarious :hannah4 The basic idea was really amazing, and the two main characters really must have been really cute.  I love the way Fiver reacts at all the crazy humans.  And all the affection between Fiver and Silverweed, just awesome :fiver :silverweed3

Have you considered making each day count - doing something meaningful each day - instead of letting the days and weeks and months and years fly into oblivion? --Bright Side

Thanks to Rosie Willowwater for the avatar!!

• Fiver
    • View Profile
    • DeviantArt
  • I speak:
« Reply #17 on: November 11, 2018, 07:35:53 PM »
I've always wanted to write something like that. Normally poor bunnies have to run for their lives or go through difficult times. But this time I wanted to see the adorable Fiver and Silverweed having a good time together. With humans who love bunnies and who really want them = 3
Good thing you liked Hipster-Roo x3
I really love these two beautiful bunnies, they deserve much more.    :fiver    :silverweed2
I love Watership Down!

Offline MeadowRabbit

• Raw carrot? Yes, please!
  • Blackberry
    • Show only replies by MeadowRabbit
    • View Profile
  • Favorite WD media: The movie
  • I speak:
« Reply #18 on: November 13, 2018, 05:39:27 PM »
That was a fun story, Acacia! It's interesting to see the rabbits in an unusual situation. Fiver and Silverweed taking part in trick or treating... how sweet. :D

Also, thanks for the comments on my story. :)
Here lies a signature that has little point.

• Fiver
    • View Profile
    • DeviantArt
  • I speak:
« Reply #19 on: November 14, 2018, 05:37:09 PM »
Many thanks also to you Meadow Rabbit and Hipster-Roo. I really wanted to make an adorable situation with Fiver and Silverweed, they are a love x3

The 3 of us bring good stories for our fun, that's the important thing. You are good bunnies!   :buttercup     :dandelion     :pipkin2
I love Watership Down!